דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הבדלים בין סוגי הביטוח סיעודי 

מאת    [ 22/02/2012 ]

מילים במאמר: 369   [ נצפה 2395 פעמים ]

ההגעה למצב סיעודי היא דבר שיכול לקרות לכל אחד מאתנו. לעתים מדובר בהשפעותיו של הגיל ולעתים תאונות או אסונות אחרים יכולים למנוע מאתנו לנהל את חיינו בצורה עצמאית. ביטוח לאומי מבצע את המבחנים השונים שלו בכדי לראות האם אדם אכן הפך לסיעודי והאם ניתן לסייע לו על ידי שליחת מטפל למספר שעות בשבוע בכדי שיעזור גם בניהול משק הבית.

ההבדל בין עזרתו של הביטוח הלאומי לבין פוליסה של ביטוח סיעודי בא לידי ביטוי בכך שחברת הביטוח משתתפת בעלויות הטיפול באדם סיעודי אם הוא מטופל בביתו, וגם אם הוא מאושפז במוסד סיעודי. חשוב להבין שהמוסד לביטוח לאומי אינו מעניק קצבת סיעוד או עזרה של מטפל לקשיש שמתגורר בבית אבות סיעודי. שוני זה יכול ליצור איכות חיים אחרת לאדם שמעוניין להמשיך ולחיות במקום שהוא מכיר, כמו ביתו.

בין ביטוח קבוצתי לאישי

תוחלת החיים הארוכה מביאה לכך שרכישת ביטוח סיעודי היא דבר חכם. אך בדרך לרכישה יש נתונים שחשוב להכיר אותם עוד בטרם בודקים את האותיות הקטנות של הפוליסה. יש הבדל מהותי שמציג את היכולת להיות מבוטח ברמה מספקת בין "ביטוח פרטי/אישי" לבין "ביטוח קבוצתי". בדיקת תוקפן של הפוליסות השונות הללו מציגה תיחום בזמן של הפוליסה הקבוצתית.

אם פוליסה אישית היא כזו שחברת הביטוח חייבת לכבד אותה כל עוד המבוטח משלם את הפרמיה הרי שפוליסה קבוצתית תקפה בד"כ רק ל- 3-5 שנים. חשוב לדעת שביטוח קבוצתי גם אינו מתחדש אוטומטית כך שצריך לברר כיצד ניתן להמשיך אותו בצורה עצמאית, ואלו דרישות ותנאים מציבה חברת הביטוח בכדי לקבל אתכם נכון לעכשיו כמבוטחים פרטיים/יחידים.

מה מציעות קופות החולים וחברות הביטוח

מאחר וכיום גם קופות החולים מציעות ביטוח סיעודי הרי שחשוב לזהות את ההבדלים בינן לפוליסות של חברות הביטוח. הקופות מציעות ביטוחים קבוצתיים וברוב המקרים צריך להגיש קבלות על טיפולים וכד', בכדי לקבל החזר חלקי. לכל קופה התנאים שלה אך באופן כללי מדובר בביטוח זול יותר שמציג השתתפות עצמית גבוהה של המטופל ופוליסה שנמשכת בהתאם לרצונן של חברות הביטוח שעובדות עם קופות החולים.

ביטוח סיעודי של חברות ביטוח פרטיות הוא "מוצר גמיש" שיכול להיבנות בהתאם לצרכים אישיים. חברות הביטוח מציעות גם פוליסות אישיות וגם קבוצתיות, תוך גביית פרמיה תואמת. בהתאם להצהרת בריאות וחיתום רפואי מתחיל המבוטח את דרכו כשעליו לעמוד בתקופת המתנה ובתקופת אכשרה בכדי להיות זכאי לתגמול כספי במקרה והוא הופך לאדם במצב סיעודי.

 

 

 

 

הקניון הוירטואלי www.bari-p2.co.il "העיקר הבריאות" מאפשר ללקוחותיו לבצע רכישת מוצרים ו/או שירותים במגוון תחומים, מהספקים המובילים בישראלבתחום הרפואי, מתאים לרופאים פרטיים, מטפלים וכל מי שמחפש מוצרים בתחום הבריאותhttp:www.bari-p2.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב